harp

Hallo iedereen, ben nieuw hier.
ik doe de PA van een groep die Ierse muziek speelt.
Het lukt redelijk goed om de verschillende instrumenten deftig te krijgen.
De harp is echter een moeilijk instrumenten. Bij bepaalde noten hoor ik ze haast niet en dan is het plots zo van 'ploing ploing' en is het veel te luid.

Is er voor harp een regel waardoor het altijd goed is? of door bepaalde apparaten ?

groeten

Emanuel

Welke mic gebruik je? Er

Welke mic gebruik je? Er bestaan speciale pickups voor harp, misschien is dat wel 't overwegen waard? Zeker als de groep aan luid volume speelt is een specifieke pickup wel nuttig denk ik.

Verder zou ik flink experimenteren met mic-posities. En dan moet die harpist nog stil blijven zitten natuurlijk...

My 2 cents...

AKG C419

Ik doe het geluid voor een (bal)folk-band met ook een harp, en deze vang ik meestal op met een goose-neck condensator microfoon zoals de AKG C419. Deze hangt de dan door het bovenste gat in de harp aan de achterkant en dit geeft een vrij evenwichtig geluid. Het is uiteraard veel experimenteren waarbij het ook handig is rekening te houden met de eq-mogelijkheden die je hebt.

Groeten,

Frank

Opties commentaarweergave

Kies uw favoriete manier om commentaren weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.