Actieve AllAround Monitor

Dag Iedereen,

ik ben op zoek naar een actieve (floor)monitor,
die voor verschillende zal moeten dienen.

In de eerste plaats als zang/keyboard-speaker
tijdens repetities ( zodat de zanger(s) zich ook
tijdens een repetitie met een stevige drummer horen zingen )

In de tweede plaats als speaker/monitor in een bescheiden live-situatie.
Een café, klein jeugdhuis waar ze zelf geen p.a. hebben of huren voor
optredens.

Ik heb al wat opgezocht en dit zijn de kanshebbers:

HK Audio ( Fast )
Mackie ( SRM450/350 )
db Technologies ( Opera M10 / M12 )
Yamaha ( Stagepass )

Met welke van deze speakers hebben jullie goede of slechte ervaringen?
Zijn er nog anderen te overwegen? Waar moet ik nog rekening mee houden?

Bert

Hey Bert, Ik heb momenteel

Hey Bert,

Ik heb momenteel ervaring met Mackie SRM 450 (zijn nu overal wel actie op het eerste model) en met de DB technologies TWIN 228.

Ervaring met SRM 450: Gaat redelijk hard (ik denk niet dat je als gezonde horende persoon die speaker als monitor kan overbelasten), er zit een stevig laag in (voor 12" hé)en alles klinkt vrij neutraal. Voor mezelf vind ik hem al snel log en zwaar (is tamelijke grote behuizing voor 12" (maar dat zijn die van DB tech ook).

Ervaring met TWIN 228: Klinkt heel mooi en je stem straalt er als het ware uit. Speakertje bezit minder aanwezig laag, maar zeker voldoende voor piano, gitaar, zang, ect. Speakertje is opgebouwt uit 2x 8"speaker en een draaibaar hoorn 1". Verschil met de srm 450 is hij is niet lomp, licht en kan ook helaas niet zo luid (wat niet altijd een probleem is hé)

Maar ik denk dat je best toch even eens een speaker gaat testen of zo...want hoe hard is hard hé. Ik weet niet van welke regio je bent, anders wie weet.

Opties commentaarweergave

Kies uw favoriete manier om commentaren weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.