Clicktrack icm samples

Hoi hoi,

Op dit moment ben ik met m'n band op zoek naar een geschikte en betaalbare oplossing voor het volgende. Binnen de band willen we graag de mogelijkheid hebben om met samples te gaan werken. Aangezien deze in de muziek moeten liggen is het uiteraard van belang om met clicktrack te spelen.

Ik heb hier dan een paar vragen over, die allemaal betrekking hebben tot hetzelfde "probleem" en in relatie staan met elkaar
1. Hoe is het mogelijk om een click track te starten en direct een sample mee te laten lopen?
2. Is er een simpelere (lees minder dure) oplossing dan in-ear monitoring om ook de gitaristen te voorzien van click. (De drummer kan simpelweg gewoon een koptelefoon krijgen echter wanneer een van de gitaristen een intro heeft, is het weldegelijk van belang dat hij ook goed op de click zit.

Ik ben erg benieuwd wat voor mogelijkheden er allemaal zijn.

Bedankt alvast,

Marcel

Ik vrees dat er weinig

Ik vrees dat er weinig alternatieven zijn dan in-ear monitoring. Samples laten meespelen zou kunnen door de click af te spelen in een DAW (Cubase, Ableton Live, ...), en van daar de samples ook te laten afspelen.

Opties commentaarweergave

Kies uw favoriete manier om commentaren weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.